20.02.15, 11:31

В Ізмаїлі – галас щодо відсторонення керівника ПрАТ «УДП»

В Ізмаїлі – галас щодо відсторонення керівника ПрАТ «УДП»

Українське Дунайське пароплавство - національного перевізника «номер один» - знову трясе. Причина тому - відсторонення міністерством від виконання обов'язків керівника компанії голови правління ПрАТ «УДП» Дмитра Баринова та призначення іншої кандидатури, що майже «в багнети» було сприйнято колективом.

Вся справа в тому, що останні десять років УДП переживало не найкращі часи. Колись найпотужніша судноплавна компанія на Дунаї, в якій працювала еліта радянського флоту, стала поступово здавати свої позиції, і причин тому багато, але однією з основних є непослідовна політика держави по відношенню до свого підприємства. Постійна зміна керівників, що практикується останні десять років, необґрунтовані кадрові призначення (в тому числі, фахівців, досить далеких від морегосподарського комплексу) довели підприємство до самого жалюгідного стану. Був тривалий період, коли колектив десять місяців працював без зарплатні, у неповний робочий тиждень, моряки закордонного плавання не отримували добових, накопичувалися величезні борги перед бюджетом. Торік, всього 7 місяців тому, міністерство призначило виконуючим обов'язки голови Правління ПрАТ УДП Дмитра Баринова. Колектив спочатку сприйняв цей факт досить скептично, оскільки за 10 років вже втратив всяку віру у стабілізацію роботи компанії. Проте новий керівник виявив себе досить успішним кризовим менеджером. Колектив і міністерство в нього повірили, і 15 вересня 2014 року, тобто всього 5 місяців по тому, після випробувального терміну роботи з приставкою в.о. з ним укладають трирічний контракт. За минулий короткий термін він разом з колективом зміг сплатити колосальні борги із зарплатні (близько 28 мільйонів гривень), збільшив вантажопотік, перевів колектив на повний робочий тиждень. Вперше за багато років підприємство закінчило рік з прибутком. Нарешті, стали виконуватися всі умови колдомовленостей. Новий керівник зі своєю командою був майже в двох кроках від досягнення ще однієї важливої ​​мети: повернення в УДП стратегічної вантажний лінії - перевезень окатишу з Полтавського ГЗК на австрійський комбінат в Лінці. Як зізнається Дмитро Баринов, він півроку «обходив» австрійців, домігся зниження ставки Ізмаїльського порту. Тут і тариф залізниці, нарешті, впав утричі - через коливання курсу долара. Дмитро Баринов готувався виїжджати до Австрії для закінчення перемовин з партнерами, як пролунав перший тривожний дзвіночок - це закордонне відрядження не затверджує міністерство. Але тоді Дмитро Анатолійович ніякого фатального значення цьому не надав. 14 лютого його викликали в міністерство, куди керівник УДП поїхав в самому позитивному настрої, прихопивши проект програми розвитку УДП на 2015-2017 роки. У ній, зокрема, був прописаний досить цікавий проект будівництва двох нових барж для перевезення зерна, причому, - за рахунок власних коштів пароплавства, і на власному - Кілійському - суднобудівному заводі. Це, можна сказати, безпрецедентне явище - останній раз флот для УДП будувався більше 10 років тому, й те, на кошти держбюджету. А тут пароплавство заявляє, що самостійно працює на розвиток, та ще надає роботу Килійським суднобудівникам! Але в міністерстві ці плани не викликали не те що хвали - а навіть схвалення. Більш того, Дмитра Баринова приголомшили звісткою про те, що його відсторонено від керівництва підприємством, як «неефективного керівника, який призвів до неефективної роботи підприємства» ...

- Обґрунтування для мого відсторонення становили громадські помічники урядовців міністерства, - хлопцям років по 20-30, далі офісу вони не виходили, роботу морського транспорту в кращому випадку бачили в комп'ютері, - сміється Дмитро Баринов. - Коли я кожен пункт їхніх претензій відкинув, надавши економічне обґрунтування своїх слів, мені виклали на стіл 2 запита від двох силових відомств, в яких були вказівки перевірити УДП з посиланням на сигнал про корупцію та ... сепаратизм. Сепаратизм - це через те, що ми років 20 возимо російські вантажі, і тим самим заробляємо валюту для українського бюджету. А корупція - це нібито через те, що я купую паливо за завищеними цінами. За завищеними - у порівнянні з цінами на паливо в Стамбулі, але ж ми доплачуємо ще й за доставку!

Сам Дмитро Баринов не має сумнівів в тому, що за цією метушнею з його відстороненням стоять конкуренти - не його особисті, а конкуренти УДП. Мова йде про компанію, засновану в Австрії колишнім співробітником УДП, у якого в Україні і в міністерстві зокрема, мабуть, залишилися колишні зв'язки. Саме у цієї компанії УДП спробувало «відібрати», а, точніше повернути лінію з перевезення окатишів. І, вочевидь, візит власника згаданої австрійської компанії в Мініфраструктури в середині січня і подальша неузгодженість замміністра подорожі Дмитра Баринова до Відня, а потім і його відсторонення - все це ланки одного ланцюга. Більш того, у відстороненого керівника УДП є інформація, що саме його конкурент переконував урядовців міністерства в неефективності роботи пароплавства, і «сепаратистській» діяльності Д. Баринова.

- Мені було запропоновано звільнитися за власним бажанням, - говорить Д. Баринов. - Я відмовився. Тоді мені було заявлено про прийдешню фінансову перевірку УДП, і пролунало прізвище людини, яка буде призначена на час мого відсторонення від управління компанією. Коли я озвучив її працівникам пароплавства, то реакцією став шквал обурення. У колективі добре пам'ятають цю людину, колишнього співробітника УДП, згодом призначеного директором спільного підприємства УДП у Німеччині. Його борги перед УДП становлять понад 100 тисяч євро. Використовуючи баржі нашого пароплавства, він так і не розрахувався за фрахт. Колектив негативно налаштований щодо згаданої особи ще й тому, що він наймав на роботу екіпажі УДП і також з ними не розраховувався. Крім того, щодо цієї особи в 2013 році СБУ порушило кримінальну справу за махінації з часткою німецької компанії. Але все це, мабуть, не аргумент для тих, хто від імені міністерства заявляє, що ця людина - їхній друг, і вони йому довіряють. Для нас же цілком зрозуміло, що в цій грі згадана особа діє в інтересах нашого австрійського конкурента, для якого УДП - як кістка в горлі ...

Колектив УДП не змирився з тим, що відбувається. Спрямовано листи в різні інстанції, зокрема - Президенту України Петру Порошенко, прем'єр-міністру Арсенію Яценюку, міністру інфраструктури Андрію Пивоварському. Працівників пароплавства підтримав виконком міськради: за підписом міського голови Ізмаіла Андрія Абрамченка в «вищі ешелони» державної влади та губернатору І. Палиці також спрямовано звернення з проханням прислухатися до колективу УДП і не робити кадрових перестав зважаючи на ефективну роботу діючого керівника компанії. Підтримали Дмитра Баринова й портовики.

І працівники пароплавства, і ізмаїльчани, життя яких багато в чому пов'язане з морегосподарським комплексом, розраховують на адекватні рішення «зверху». Дмитро Баринов каже, що більше схильний вірити в безглузду помилку з подібним призначенням, ніж в багатоходову схему, гру на чиїсь особисті інтереси. Він вважав себе гравцем команди, зацікавленої в розвиткові пароплавства,  що до останнього часу працювала на цей результат. Але тут «щось» пішло інакше ...

В Україні, на щастя, є чимало світлих голів, керівників «нової формації», освічених, ерудованих, гнучких. Хтось із них повірив, що в «новій Україні» вони, нарешті, зможуть розкритися повністю, зможуть працювати не на окремий клан, не на зацікавленості урядовців міністерства, а на економіку країни. Схоже, пішли перші розчарування ...

Наталія Михайлова

Поділитися: